[Głosów:0    Średnia:0/5]

Podstawowe wiadomości o odchudzaniu

Każdy z nas, na różnym etapie swojego życia, czasem ma pragnienie by schudnąć. Kiedy pojawia się taka myśl zaczynamy szukać we wszystkich znanych nam źródłach, jak rozpocząć odchudzanie i jaka dieta będzie najskuteczniejsza. Zanim jednak zaczniemy jakąś dietę warto zdobyć podstawowe wiadomości, na czym to odchudzanie tak naprawdę ma polegać. Odchudzanie ma być stałym spadkiem wagi, dlatego jeśli szukamy diety musimy wybierać taką, którą zapewni nam na stałe ubytek wagi. Czas i skuteczność tego procesu jest uzależniony od wielu czynników: od początkowej masy ciała- czy mamy dużą otyłość (warto na początek wyliczyć wskaźnik BMI – z ang. „body mas index”- wskaźnik masy ciała, mający nam pokazać relację masy ciała do wzrostu.

Możemy go bardzo prosto obliczyć dzieląc masę ciała przez kwadrat wzrostu wyrażonego w metrach. Jeśli wynik wynosi poniżej 18,5 oznacza to niedowagę, standard: 18,5- 24,9, nadwaga: 25- 29,9 a otyłość powyżej 30. tryb życia jaki prowadzimy- ważne jest czy prowadzimy siedzący tryb życia, czy jesteśmy w ciągłym biegu i przez zjadamy co popadnie, nawyki żywieniowe- należy się zastanowić, ile razy dziennie jemy, jakie to są produkty, czy podjadamy między posiłkami, jeśli tak to co, czy sami przygotowujemy posiłki, czy korzystamy z fast-foodów. powody tycia- zanim zaczniemy się odchudzać to warto się zastanowić, co głównie sprawia, że tyjemy. Należy obserwować siebie i swoje reakcje na jedzenie i aktywność fizyczną. Być może nadmierne tycie związane jest z jakąś chorobą. zapał, mobilizacja- w diecie bardzo ważna jest systematyczność. Jeśli do tej pory mieliśmy słomiany zapał we wszelkich dietach to warto tym razem znaleźć sposób, aby mieć większą mobilizację. Trzeba się zastanowić, czy nie pójść po pomoc do dietetyka lub poprosić o wsparcie przyjaciółkę. Bardzo ważne jest, aby nie stosować głodówek, wtedy dosłownie zjedzenie kawałka papryki sprawia, że nasz organizm nie wydali tego tylko będzie magazynował na „gorsze czasy”. Dzisiejszym problemem w odchudzaniu, paradoksalnie, nie jest nadmierne jedzenie tylko głodzenie się. Dlatego trzeba sobie na początku uświadomić sobie, że dobra dieta to dieta zbilansowana zawierająca zróżnicowane pokarmy, które dostarczają nam niezbędnych składników i minerałów. Jeśli już zdobyliśmy potrzebne informacje warto zrobić sobie tygodniowe menu pamiętając o wszystkich niezbędnych nam produktów: białka zwierzęcego i roślinnego, tłuszcze, niewielka ilość węglowodanów, witaminy, minerały, kwasy omega 3. Jedzmy różne produkty, w tym także czerwone mięso, nie ograniczajmy się tylko do warzyw i owoców.

Jeśli nasze zbędne kilogramy ulokowały się szczególnie w jednym miejscu to trzeba zająć się uprawianiem sportu. Wybierzmy ćwiczenia, które będą rzeźbić nasze ciała i spalać tkankę tłuszczową. Jeśli nasze pośladki zostawiają wiele do życzenia to poświęćmy codziennie pół godziny na ich ćwiczenie. Pamiętajmy, żeby na początek zmierzyć centymetrem obwód uda, żeby systematycznie mierzyć efekty odchudzania. Dieta pomoże nam schudnąć a ćwiczenia wspomogą spalanie tłuszczu i efekty będą widoczne, może nie po tygodniu jak niektórzy obiecują, ale po miesiącu będą już zauważalne.

Odchudzanie jest tematem, który spędza sen z powiek wielu paniom ale też i panom. Oczywiście nie możemy mówić tutaj o jednym rodzaju otyłości ponieważ w świetle nauki jest to rozumienie nie prawidłowe. Praktycznie każda osoba borykająca się z problemem otyłości jest całkowicie innym typem dlatego uogólnienie jeśli chodzi o metody odchudzania a również dobór jednej diety dla wszystkich osób pragnących się pozbyć swojego „ciężaru” jest nieprawidłowy. Przede wszystkim powinniśmy zaobserwować czy skłonność do otyłości nie jest w naszej rodzinie dziedziczna – jeśli bowiem tak jest odchudzanie może się okazać nieco trudniejsze i najprawdopodobniej potrzebować będziemy konsultacji i stałej opieki specjalisty, który będzie czuwał nad nami i przede wszystkim przepisze odpowiednie środki pozwalające na pozbycie się zbędnych kilogramów.

Czasem jednak jest tak, że nasza otyłość wynika zwyczajnie z zaniedbania czy to odpowiedniej diety czy też z braku ruchu bo zwyczaje albo nie mamy na to czasu lub chęci a wystarczy naprawdę kilkanaście minut dziennie bez zbędnego forsowania organizmu aby cieszyć się piękną i nienaganną sylwetką. W trzecim typie, który został opisany w wypadku odchudzania należy przede wszystkim zmienić swoje nawyki żywieniowe, prawdopodobnie bowiem zjadamy nieodpowiednie produkty, jadamy nieregularnie albo późnym wieczorem gdzie nie mamy możliwości spalenia danego pożywienia. Jeśli nie potrafimy sami zmienić swoich nawyków to konieczne będzie udanie się do dietetyka, który ułoży specjalną dla nas dietę, której będziemy musieli przestrzegać.

Kolejnym krokiem jeśli chodzi o odchudzanie będzie wprowadzenie do swojego dziennego grafiku ćwiczeń, które poprawią naszą kondycję i pozwolą na spalenie zbędnych kalorii gromadzących się w naszym organizmie. Jest wiele stron internetowych , na których znajdują się specjalne ćwiczenia na poszczególne partie ciała w zależności od naszych wymagań. Oczywiście jeśli sami nie potrafimy zaplanować swojego treningu możemy wybrać się do specjalnych klubów gdzie będziemy mogli uczestniczyć w ćwiczeniach czy to na specjalnych sprzętach czy również możemy wybrać tradycyjny aerobik chociaż te ćwiczenia są przeważnie przeznaczone dla pań, w przypadku mężczyzn może pojawić się drobny problem. Sami w zaciszu domowym możemy wykonywać ćwiczenia takie jak przysiady czy brzuszki ponieważ nie są to skomplikowane ćwiczenia i każdy sobie z nimi poradzi.

Jeśli chodzi o odchudzanie i poprawę przemiany materii to warto również sięgnąć chociażby po błonnik czy siemię lniane- są to naturalne produkty wspomagające, które poprawią naszą przemianę materii i pomogą w procesie odchudzania, trzeba jednak pamiętać, że działają one jedynie w połączeniu ze wszystkimi wcześniej wymienionymi zaleceniami i nie mogą być stosowane jako środek zastępczy chociażby za ćwiczenia ponieważ skutki nadużywania wspomnianych środków mogą skończyć się dla nas dosyć nieprzyjemnie a tego chyba nikt z nas by sobie nie życzył. Jak więc widać odchudzanie nie jest takie straszne jakby się wydawało i każdy z nas może spróbować.

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 347 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*