Czy odchudzanie zawsze musi się kojarzyć z wykańczającymi nas dietami?

szpitalspecjalistyczny.bialystok.pl/
szpitalspecjalistyczny.bialystok.pl/
[Głosów:0    Średnia:0/5]

Czy odchudzanie zawsze musi się kojarzyć z wykańczającymi nas dietami?

Czy nie można jeść i chudnąć? Przecież nie można całe życie się katować. A większości dieta kojarzy się z czymś niemiłym, męczącym, koniecznością przy odchudzaniu. Jeśli jakaś dieta obiecuje nam, że w każdym tygodniu schudniemy po 5 kg to nie ma co w to wierzyć. Najprawdopodobniej odwodnimy się i stracimy energię do działania. Po skończeniu takiej diety szybko wrócimy do naszej starej wagi albo wręcz jeszcze bardziej przytyjemy. Dietetycy od dawna próbują przekonać stosujących diety, że jeść trzeba, mniej ale częściej i najlepiej dietę połączyć ze sportem. Istnieją produkty, dzięki którym można schudnąć i tworząc swoją indywidualną dietę należy o nich pamiętać.

Są to produkty, które pozytywnie wpływają na naszą przemianę materii, ale też dostarczają nam potrzebnych składników odżywczych. mleko- jest źródłem białka, nie wybierajmy mleka wysoko tłuszczowego, ale nie rezygnujmy całkowicie z tłuszczu, które posiada. Tłuszcze zawarte w mleku są nam potrzebne do prawidłowego rozwoju organizmu. migdały lub inne orzechy- warto skusić się na taką przekąskę, gdyż minimalizują poczucie głodu. Zawierają dużą ilość białka, błonnika , a dodatkowo witamin E i B12. Prócz tego są przeciwwagą dla produktów mącznych i mięsnych, których jest bardzo dużo w polskiej diecie. Migdały odkwaszają nasz organizm. woda- każda dorosła osoba powinna wypijać codziennie przynajmniej 1,5 litra wody. Jak pokazują badania Polacy piją zdecydowanie za mało- szklankę lub dwie. Za to pijemy dużo mocnej herbaty, kawy i gazowanych napojów, które w żaden sposób nie nawadniają organizmu, tylko zabierają jeszcze wodę na strawienie tych napojów. Warto pić zamiast czarnej herbaty zieloną, białą lub czerwoną. sałata- pomoże nam w nawodnieniu organizmu, gdyż zawiera bardzo dużo wody. jajka- wszędzie krążą mity na temat jedzenia jajek. Niektórzy twierdzą, że jajka zawierają za dużo cholesterolu a dosłownie, że jajka wpływają negatywnie na męską potencją! Stąd biorą się teorie, że można maksymalnie 2 jajka tygodniowo zjeść. Jednak jajka to białko, którego potrzebujemy. Przyspieszają metabolizm i spalają zbędne kalorie. koper, pomidory- trzeba pamiętać o przeciwutleniaczach, które mają działania antyrakowe. grejpfruty- zawierają wiele witamin i związków mineralnych, ale przede wszystkim zjedzenie jednego grejfruta powoduje, że bardzo długo nie poczujemy głodu. mięso- nie rezygnujmy także całkowicie z mięsa czerwonego, najczęściej ograniczamy się do drobiu, a do prawidłowego rozwoju potrzebne jest białko zwierzęce. ryby- w Polsce zjadamy niewiele ryb, a kwasy omega 3 są bardzo potrzebne naszemu organizmowi. Źródłem kwasu są przede wszystkim ryby morskie: śledź, tuńczyk, makrela, łosoś itp. Najważniejsze ich działanie to wspomaganie rozwoju fizycznego i psychicznego, a też zapobieganie wielu chorobom. Wspomagają też metabolizm, stąd sprzyjają odchudzaniu.

Jest wiele produktów sprzyjających odchudzaniu, najważniejsze, żeby je łączyć i nie ograniczać się do kilku produktów.

Odpowiedź jest prosta: wiele zdrowia, odpowiednią wagę, a też wiele innych profitów. Pozwól mi przytoczyć kilka najważniejszych bonusów. Przede wszystkim ogólnie wiadomo, że sport odmładza. Dzięki temu, że biegasz, pojawiasz się na siłowni czy na basenie, ludzie mogą pomyśleć, że jesteś o kilka lat młodsza niż rzeczywiście jest. A im mniej ludzie Ci lat dawają tym lepiej. Dodatkowo dzięki wysiłkowi, Twoja waga znacznie się obniży i nie trzeba będzie stosować żadnych diet. Nie zdziw się jednak, gdy Twoje wymiary się zmienią, a waga pozostanie taka sama. Dzieje się tak za sprawą przyrostu tkanki mięśniowej, która się staje bardziej ubita niż tkanka tłuszczowa.

Teraz zamiast fałdków tłuszczu, będziesz się mogła pochwalić przed koleżankami swoimi pięknie wyrzeźbionymi mięśniami. Kolejnym plusem uprawiania sportów jest przedłużanie się życia. Komórki nie starzeją sie w tak szybkim tempie, jak u osób nie uprawiających sportu. Dzięki emiarkawenu wysiłkowi, stymulowany jest hormon wzrostu, a działa on odmładzająco. Do tego nasze mięśnie są mocniejsze, serce jest w stanie dłużej pracować, co poprawiania ukrwienie całego organizmu. Wysiłek fizyczny poprawia napięcie mięśniowe i skórne, co daje nam efekt bardziej wysportowanej sylwetki. Brzuch przestaje odstawać i znikają z niego niepożądane fałdki tłuszczu. Nie musimy się już kryć w naszym brzuchem czy udami, można ubierać to, na co mamy ochotę, szczególnie w lecie wychodząc na plażę czy w zimie idąc na basen. Nasze stawy stają się mocniejsze, bardziej wytrzymałe na wysiłek fizyczny.

Zapobiegniemy tymi działaniami zachorowaniu na osteoporozę, przez co dłużej będziemy mogli cieszyć się idealną sprawnością ruchową wszystkich stawów, a szczególnie tych najmniejszych, od których zaczyna się postępowanie choroby. Nasze hormony są lepiej wydzielane i kontrolowane przez nasz organizm. Adrenalina i kortyzol są jeszcze bardziej skutecznie usuwane z organizmu. Endorfiny (potocznie nazywane hormonami szczęścia) są szybciej wytwarzane przez nasz organizm, dzięki czemu nasze samopoczucie jest znacznie lepsze, niż przed rozpoczęciem uprawiania sportu. Systematyczne ćwiczenia wpływają też na obniżanie się poziomu estrogenu, a co za tym idzie zmniejsza nasze ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe, szczególnie raka piersi. Nie występuje również insulino oporność komórek, która powoduje cukrzycę. wzmacniany jest też układ immunologiczny, przez co możemy zaoszczędzić majątek, nie kupując lekarstw.

Nasz organizm jest bardziej odporny na negatywny wpływ wirusów i drobnoustrojów chorobotwórczych. Kolejnym atutem jest zwiększanie się objętości płuc. Wszystkie tkanki są dzięki temu lepiej dotlenione, nasz organizm lepiej funkcjonuje. Nie dostajemy już zadyszki po przejściu kilku schodów. Jak widać ważnym elementem odchudzania jest uprawianie sportu. Nasz organizm się lepiej czuje, jest lepiej dotleniony i ukrwiony. Możemy uniknąć wiele chorób, a nasze stawy są bardziej wytrzymałem i sprawniejsze. Pamiętaj również o tym, że Twoja sylwetka świadczy o Twojej sprawności, systematyczności i zawziętości.

 

O Marcin Turczyn 117 artykułów
Wiele można przypuszczać, kiedy po raz pierwszy widzisz Marcina Turczyn, ale przynajmniej jest wesoły i ciekawy. Oczywiście jest także punktualny, zaradny i uważny, ale jest też skażony i przyzwyczajony do przyzwyczajenia do głodu energii. Jego radość jest jednak tym, za co często go uwielbia. Wiele razy przyjaciele liczą na to i jego rozumną naturę, gdy tylko potrzebują dopingu. Nikt nie jest doskonały, a Marcin ma mnóstwo deszczowych dni. Jego żądza władzy i chytrość często podrażniają jego nastrój i powodują, że czuje się nieswojo. Na szczęście jego ciekawość jest zwykle po to, by złagodzić ciosy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*