Dieta kopenhask-Przykładowe przepisy

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dieta kopenhaska

zaliczana jest do diet ostatniej szansy a ponadto jest dietą ekstremalną. Inni nazywają ją jeszcze dietą trzynastka, a to ze względu na długość jej trwania. Jak łatwo się domyśleć cały cykl stosowania diety kopenhaskiej to 13 dni.
Dieta kopenhaska podczas całego cyklu odchudzania stanowi doskonały sposób na bardzo szybką utratę wagi, dzięki czemu posiada wielu zwolenników. Aczkolwiek jak każdy inny sposób odchudzający dieta kopenhaska posiada też wielu przeciwników a to ze względu na to, że wiele osób twierdzi, że dieta ta prowadzi do rozregulowania organizmu.

Osoby, które nie zważają na stan swojego zdrowia a ich jedynym celem jest utrata wagi wręcz zaprzyjaźnią się z tą dietą. W trakcie stosowania tej diety można schudnąć od 4 do 8 kilogramów, więc już sam ten fakt jest doskonałym pretekstem do rozpoczęcia 13-dniowych wyrzeczeń i poświęceń.

Ilość kalorii, jaką dostarcza ta dieta organizmowi jest tak niska, że nie zaleca się stosowania diety kopenhaskiej osobom, które ćwiczą w siłowni lub pracują fizycznie. Podczas stosowania tej diety bardzo ważne jest, aby nie złamać zasad obowiązujących w trakcie jej stosowania oraz ściśle trzymać się opracowanego planu żywienia. Stosując tą dietę spowodujemy pobudzenie przemiany materii i uregulowanie metabolizmu.

Prawidłowo przeprowadzona dieta kopenhaska

składa się z 13 dni bardzo rygorystycznego planu działania. Dieta powinna składać się z 3 posiłków w ciągu dnia, które składają się z śniadania, II śniadania oraz kolacji. Ostatni jedzony posiłek powinien zostać spożyty do godziny 18.00 a z kolei drugi z posiłków do godziny 14.00.
Cały program stosowania tej diety jest trochę monotonny. Dzienna ilość spożywanych kalorii powinna wynosić od 400 do 900 kcal. Do podstawowych składników spożywanych w trakcie diety kopenhaskiej zaliczamy: chude mięso, ryby, woda mineralna, kawa (rozpuszczalna lub z ekspresu), wędliny, warzywa, owoce i jajka kurze. Podczas diety nie wolno dodawać do potraw soli ani żadnych innych przypraw.

Przykładowa dieta kopenhaska jadłospis:

Dzień pierwszy:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
II śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo, gotowany szpinak lub brokuł, pomidor
Obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
Dzień drugi:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
II śniadanie: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną, duży owoc
Obiad: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień trzeci:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, kromka (grzanka)
II śniadanie: gotowany szpinak, pomidor, świeży owoc.
Obiad: 2 jajka na twardo, plaster szynki, sałata z olejem i cytryna
Dzień czwarty:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
Lunch: jajko na twardo, tarta marchew, małe opakowanie twarożku naturalnego
Obiad: mała puszka kompotu owocowego niskosłodzonego, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień piąty:
Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
Lunch: duża ryba z cytryną (może być odrobina sosu do pieczenia)
Obiad: duży befsztyk, sałata i gotowany brokuł
Dzień szósty:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru i jedna grzanka
Lunch: kurczak (pierś duszona), sałata z olejem i cytryną
Obiad: 2 jajka na twardo, duża marchew
Dzień siódmy:
Śniadanie: kubek herbaty bez cukru
Lunch: kawałek chudego grillowanego mięsa, świeży owoc
Obiad: NIC
Dzień ósmy:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
II śniadanie: 1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną, duży owoc
Obiad: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień dziewiąty:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, kromka (grzanka)
II śniadanie: Gotowany szpinak, 1 pomidor, 1 świeży owoc.
Obiad: 2 jajka na twardo, plaster szynki, sałata z olejem i cytryna
Dzień dziesiąty:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
II śniadanie: jajko na twardo, tarta marchew, małe opakowanie twarożku naturalnego
Obiad: mała puszka kompotu owocowego niskosłodzonego, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień jedenasty:
Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
II śniadanie: duża ryba z cytryną (może być odrobina sosu do pieczenia)
Obiad: duży befsztyk, sałata i gotowany brokuł
Dzień dwunasty:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru i jedna grzanka
II śniadanie: kurczak (pierś duszona), sałata z olejem i cytryną
Obiad: 2 jajka na twardo, duża marchew
Dzień trzynasty:
Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru i jedna grzanka
II śniadanie: kurczak (pierś duszona), sałata z olejem i cytryną
Obiad: 2 jajka na twardo, duża marchew

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 347 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*