Dieta redukcyjna i Dieta trwajca 7 dni

Dieta redukcyjna

Dla wielu z nas słowo dieta automatycznie kojarzy się z odchudzaniem. A dieta to nic innego jak to wszystko co codziennie spożywamy. Jeśli chcemy schudnąć stosujemy dietę odchudzającą. Dla osób o sporej otyłości, powyżej 15 kg, zaleca się pójście do dietetyka, który wspomoże nas przy odchudzaniu. Dieta redukcyjna szczególnie polecana jest osobą z dużą nadwagą. Bardzo często stosują ją mężczyźni, którzy chcą nabrać masy mięśniowej i zlikwidować tłuszcz. Dieta ta nieobca jest też sportowcom i kulturystom. Podstawowymi zasadami diety redukcyjnej jest: zmniejszenie spożywanych kalorii, zmniejszanie tkanki tłuszczowej w naszym organizmie, zbilansowane posiłki, wzrost aktywności fizycznej. Dieta ta ma doprowadzić do spalania tłuszczu i do prawidłowego poziomu tłuszczu w organizmie: dla mężczyzn jest to 10-15 % masy ciała a w przypadku kobiet 18-25 %.

Wystarczy procentowo wyliczyć ile kilogramów w naszym ciele powinien zajmować tłuszcz. Jeśli np. kobieta waży 65 kg to masa tłuszczu powinna wynosić od 11,7 kg do 16,25 kg. A jak można zmierzyć masę tłuszczu w naszym organizmie? Nie schodźmy poniżej dolnej granicy tłuszczu, gdyż może to być niebezpieczne dla organizmu. Do zmierzenia tkanki tłuszczowej przyda nam się do tego specjalnego waga. Wystarczy stanąć nago na takiej wadze i wyliczy nam ona dokładnie tłuszcz w kilogramach. Pomiar tkanki tłuszczowej dokonywany jest też w gabinetach dietetyków.

Następnym krokiem jest wyliczenie zapotrzebowania kalorii. W tej diecie konieczne jest uprawianie sportu. Do w zależności od ćwiczeń, które wybraliśmy wyliczamy kalorie, których potrzebujemy. I tak: aktywność aerobowa (umiarkowana)- 24x nasza waga (w kg), aktywność siłowa lub aerobowa (wysoka)- 26x nasza waga (w kg), połączenie aktywności siłowej i aerobowej- 30x nasza waga (w kg) Wybranie treningu i trzymanie się go jest kluczowe dla diety. Tylko przy odpowiednim wysiłku wybrana ilość kalorii będzie dostarczała nam potrzebnych nam wartości odżywczych, energetycznych, które będą spalane podczas ćwiczeń. Kobieta o masie 65 kg przy wysokiej aktywności fizycznej potrzebuje dziennie 1690 kalorii. Nie wystarczy oczywiście po prostu zjeść tyle kalorii, muszą to być odpowiednio zbilansowane produkty. I tak białka to 1,6- 1,8 grama x nasza waga (w kg), tłuszcze 20-30 % a reszta węglowodany. Każdy z posiłków musi zawierać wszystkie te 3 składniki. Warto zrobić sobie tabelę produktów, które zawierają potrzebne nam składniki i stale ją uzupełniać o nowe produkty. Powieszenie takiej tabeli, np. na lodówce ułatwi nam tworzenie różnych kombinacji tych 3 potrzebnych nam składników: białka, tłuszczów i węglowodanów. Warto także jadać częściej a mniej. Dieta redukcyjna nie jest zwyczajną dietą, wymaga od nas wiele poświęcenia i wyrzeczeń. Warto w tej diecie konsultować się z dietetykiem. Złe wyliczenie kalorii i niewłaściwe bilansowanie posiłków może spowodować złe samopoczucie, omdlenia. Dlatego należy bardzo dobrze przygotować się do tej diety i nie zmniejszać bez konsultacji z lekarzem tłuszczu poniżej normy.

Już teraz pomyśl o wiośnie i zastosuj super zdrową dietę! Dieta rwa tylko 7 dni, ale to wystarczy, abyś poczuła się lżejsza. Nie tylko zgubisz zbędne kilogramy, ale również świetnie ujędrnisz skórę! Zaledwie dwa kroki dzielą cię od szczupłej sylwetki. Pierwszy to niskokaloryczny jadłospis, drugi – łatwe ćwiczenia. Codzienne posiłki tej kuracji nie przekraczają łącznie 1200-1500 kalorii, zaś gimnastyka nie zajmie ci więcej czasu niż 5-10 minut. KROK 1. (Co jeść?) Na czczo wypijaj szklankę wody z cytryną.

Na śniadanie – kubeczek jogurtu light (15 dag, 0,1 proc. tłuszczu); jogurt możesz jadać z owocami, płatkami kukurydzianymi albo owsianymi. Na obiad i kolację zjadaj po talerzu (lub więcej) zupy jarzynowej. Jako przekąski polecam jabłka, kiwi, pomarańcze, banany, kilka suszonych owoców i tylko chrupkie pieczywo. W tej diecie jak i w innych ważne jest spożywanie dużej ilości płynów, w szczególności wody. Można też pić dużo soków owocowych, ale tylko naturalne bez dodatku cukru. KROK 2. (Jak ćwiczyć?) Każdego dnia wybierz jedno albo dwa nie forsowne ćwiczenia. Wyszczuplą i ujędrnią różne partie ciała. Na smukłe uda – połóż się na kanapie, unieś nogi i wykonuj takie ruchy, jakbyś jechała rowerem; “pedałuj” przez 30 sekund (policz do 30). Na ładne ramiona – gdy tradycyjne pompki sprawiają ci trudność, rób damskie. Różnią się one od prostych tym, że nogi opierasz nie na palcach stóp, a na kolanach. Wykonaj 8-10 ćwiczeń.

Na płaski brzuch – połóż się na plecach, ugnij nogi, stopy oprzyj na podłodze. Unieś lekko barki, nie opierając się rękami o podłoże. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, np. policz do trzech. Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 4-6 razy. Na wąską talię – stań w lekkim rozkroku, wyprostowane ręce wyciągnij na boki. Górną połową ciała wykonaj lekki skręt w prawo, wróć do pozycji wyjściowej, po czym zrób skręt w lewo. Spróbuj wykonać 8-10 powtórzeń w każdą stronę. Na jędrne pośladki – stań przy drzwiach, opierając prawą dłoń o ścianę albo framugę drzwi pokoju. Lewą nogę unieś wyprostowaną w bok do kąta ok. 45 stopni. Zrób to samo, opierając lewą rękę, a wyciągając prawą nogę. Wyprostuj plecy i ściągnij łopatki. Wykonaj ćwiczenie po 8 razy na prawą i lewą nogę. Oto rada, co robić po zakończeniu tej diety. Przez następny tydzień nie rezygnuj z zupy. Jedz ją raz dziennie.

Włącz do jadłospisu, pieczywo razowe i pełnoziarniste, kaszę gryczaną, pęczak, nabiał, ale odtłuszczony, chude mięso, np. cielęcinę , a ponadto ryby, orzechy, ale nie więcej niż garść dziennie. Nie rezygnuj z ruchu. Gdy na dworze zrobi się cieplej, możesz zastąpić ćwiczenia spacerem. Podczas półgodzinnej przechadzki spalisz tyle samo tłuszczu, co w czasie 15-minutowej gimnastyki i dotlenisz organizm. Dieta ta na pewno pomoże w krótkim czasie zrzucić parę kilo. Jednak efekty mogą być różne w zależności od rodzaju organizmu, gdyż jak wiadomo każdy organizm reaguje inaczej na różne warzywa, czy również poszczególne ćwiczenia. Tak wiec najlepiej przekonać się samodzielnie na własnej skórze jak dieta zadziała.

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 445 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz