Jak schudnąć szybko i bezpiecznie

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Chcesz teraz stracić na wadzę. I chcesz to zrobić bezpiecznie. Ale jak?

Po pierwsze, należy pamiętać, że wielu ekspertów twierdzi, że najlepiej jest stopniowo schudnąć. Bardziej prawdopodobne jest, że pozostanie. Jeśli rzucisz funty zbyt szybko, stracisz mięśnie, kości i wodę zamiast tłuszczu, mówi Akademia Żywienia i Dietetyki.

Porada akademii: staraj się stracić 1-2 funty tygodniowo i unikaj fad diet lub produktów, które składają obietnice, które brzmią zbyt dobrze, aby mogły być prawdziwe. Najlepiej jest oprzeć swoją utratę wagi na zmianach, z którymi możesz się z czasem uporać.

Aby uzyskać szybsze wyniki, musisz pracować z lekarzem, aby upewnić się, że będziesz zdrowy i pobierzesz składniki odżywcze, których potrzebujesz.

Przygotować plan

Prawdopodobnie słyszałeś powiedzenie „kalorie, kalorie”; w tej sytuacji wystarczy spalić więcej kalorii niż jesz i pijesz.

Ale to nie jest takie proste, ponieważ wiele osób może opowiedzieć ci z własnego doświadczenia.

Twój metabolizm – jak dobrze twoje ciało zamienia kalorie w paliwo – również ma znaczenie. A jeśli obniżysz zbyt wiele kalorii, będzie to dla ciebie złe. Spowalniasz przemianę materii, a to może spowodować brak składników odżywczych.

Jest wiele sposobów na to, bez nadmiernego kalorycznego cięcia. Mógłbyś:

  • Ogranicz fragmenty.
  • Sprawdź, ile kalorii dostaniesz w zwykły dzień, i odciąć nieco.
  • Czytaj etykiety żywności, aby wiedzieć, ile kalorii jest w każdej porcji.
  • Pij więcej wody, więc nie jesteś tak głodny.

Bez względu na to, z jakiej metody skorzystasz, będziesz potrzebować dobrych dla siebie produktów, takich jak warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste i chude białka, abyś mógł utrzymać dobre odżywianie. Praca z dietetykiem to dobry pomysł, dlatego planujesz, że pokrywa on te potrzeby.

Uzyskaj odpowiedzialność i wsparcie

Wiele aplikacji może pomóc w śledzeniu jedzenia. Ponieważ prawdopodobnie cały czas masz ze sobą smartfon, możesz go używać, aby nadążyć za planem. Lub trzymaj dziennik z piórem i papierem żywnościowym o tym, co jadłeś i kiedy.

Będziesz także chciał mieć ludzi po swojej stronie, którzy pomogą ci zachować motywację i dodawać otuchy. Poproś więc swoją rodzinę i przyjaciół o wsparcie wysiłków na rzecz zmniejszenia masy ciała.

Możesz także dołączyć do grupy odchudzającej, gdzie możesz porozmawiać o tym, jak to się dzieje z ludźmi, którzy mogą się z nią skontaktować. Lub porozmawiaj z kimś, kogo znasz, kto schudł w zdrowy sposób. Ich zachęta jest „zaraźliwa” w dobry sposób!

Dowiedz się, co Cię napędza

Na najbardziej podstawowym poziomie żywność jest paliwem. Daje ci energię do robienia rzeczy. Ale niewielu ludzi je tylko z tego powodu. Jest na każdym spotkaniu towarzyskim. I właśnie tam wielu z nas się obraca, gdy mamy ciężki dzień.

Musisz wiedzieć, co sprawia, że ​​chcesz jeść, gdy nie jesteś głodny, i mieć plan na te chwile.

Pierwszym krokiem jest ustalenie, jakie są twoje wyzwalacze. Czy to stres, złość, niepokój lub depresja w pewnej części twojego życia? A może jedzenie jest główną nagrodą, gdy dzieje się coś dobrego?

Następnie spróbuj zauważyć, kiedy pojawią się te uczucia i przygotuj plan, aby zrobić coś innego, zamiast jeść. Czy mógłbyś iść na spacer? Wyślij SMS-a do przyjaciela?

Wreszcie, nagradzaj siebie za dokonanie innego wyboru. Po prostu nie używaj jedzenia jako nagrody.

Nie musisz iść na weganizm, bezglutenowy, ani rzucić żadnej konkretnej grupy żywności, aby schudnąć. W rzeczywistości jest bardziej prawdopodobne, że utrzymasz funty na dobre, jeśli jest to coś, z czym możesz żyć przez dłuższy czas.

Ale ma sens wycięcie lub całkowite wycięcie pustych kalorii.

Cukry dodane do limitu.Są to cukry w ciastkach, ciastach, napojach słodzonych cukrem i innych przedmiotach – nie na przykład cukry naturalnie występujące w owocach. Słodycze często zawierają dużo kalorii, ale niewiele składników odżywczych. Staraj się wydawać mniej niż 10% dziennych kalorii na dodane cukry.

Bądź wybredny o węglowodany.Możesz zdecydować, które jesz i ile. Poszukaj tych, które mają niski indeks glikemiczny (na przykład, szparagi mają niższy indeks glikemiczny niż ziemniak) lub niższe w węglowodanach na porcję niż w innych. Całe ziarna są lepszym wyborem niż przetworzone produkty, ponieważ przetwarzanie usuwa kluczowe składniki odżywcze, takie jak błonnik, żelazo i witaminy z grupy B. Mogą one być dodane z powrotem, na przykład w „wzbogaconym” chlebie.

Dołącz białko. To jest satysfakcjonujące i pomoże ci utrzymać mięśnie. Istnieją wegetariańskie i wegańskie źródła (orzechy, fasola i soja to tylko niektóre), a także chude mięso, drób, ryby i nabiał.

Większość Amerykanów otrzymuje wystarczającą ilość białka, ale może wybrać je z mniejszych źródeł, więc możesz już mieć dużo w swojej diecie. Twoje dokładne zapotrzebowanie na białko zależy od twojego wieku, płci i tego, jak jesteś aktywny.

Zaprzyjaźnij się z dobrymi tłuszczami.Małe ilości tłuszczu mogą pomóc Ci czuć się pełnią, a mniej jak jesteś na diecie. Lepszym wyborem są ryby, orzechy i nasiona oraz oliwa z oliwek lub olej kokosowy. Mają one nienasycone tłuszcze, w szczególności tłuszcze wielonienasycone lub jednonienasycone.

Napełnij włókno.Możesz to uzyskać z warzyw, całych ziaren, owoców – każda żywność roślinna będzie miała błonnik. Niektóre mają więcej niż inne. Najważniejsze źródła to karczochy, zielony groszek, brokuły, soczewica i fasola lima. Wśród owoców na liście znajdują się maliny.

Jedz częściej.Jeśli jesz 5-6 razy dziennie, może to powstrzymać głód. Możesz podzielić kalorie równo pomiędzy wszystkie te mini-posiłki lub zrobić większe od innych. Będziesz musiał zaplanować porcje, abyś nie jadł więcej, niż się spodziewali.

Co z zamiennikami posiłków?Te produkty kontrolują Twoje kalorie. Są wygodne i nie zgadują przy diecie.

Znowu jednak, będziesz musiał zmienić swoje nawyki żywieniowe, aby utrzymać wagę wyłączoną, jeśli zrezygnujesz z posiłków zastępczych.

Uważaj na napoje.Jednym z łatwych sposobów, aby szybko schudnąć, jest wycinanie płynnych kalorii, takich jak napoje gazowane, soki i napoje alkoholowe. Wymień je na napoje o zerowej kaloryczności, takie jak woda cytrynowa, niesłodzona herbata lub czarna kawa.

Napoje dietetyczne pozwolą Ci zaoszczędzić kalorii w porównaniu z słodkimi napojami. Ale jeśli sięgniesz po ciastko lub inną ucztę, ponieważ nadal jesteś głodny lub uważasz, że zaoszczędziłeś wystarczająco dużo kalorii, ten plan się nie sprawdza.

Możesz myśleć, że post jest szybkim sposobem na zrzucenie funtów. Ale eksperci tego nie zalecają, ponieważ nie jest to rozwiązanie długoterminowe. Lepiej mieć plan odżywiania, który możesz trzymać z czasem i pasuje do Twojego stylu życia.

Wszystkie posty nie są takie same. Niektóre z nich polegają na pomijaniu całej żywności. Są też pości, w których jesz co drugi dzień. Nie było wiele badań nad tym, jak dobrze trwający post działa na dłuższą metę.

W pierwszych dniach postu możesz czuć się głodny i zrzędliwy. Możesz także dostać zaparcia. I nie będziesz miał energii, by robić wiele, fizycznie. Pij dużo wody i codziennie przyjmuj multiwitaminę. Powinieneś również poinformować swojego lekarza, zwłaszcza jeśli bierzesz leki, które prawdopodobnie będą wymagały korekty.

Pamiętaj, że jeśli robisz szybko, nadal będziesz musiał zmienić swoje nawyki żywieniowe po szybkim zakończeniu.

Bez względu na to, jak rozpoczynasz odchudzanie, najlepszym sposobem, aby go zatrzymać, są długotrwałe zmiany w stylu życia, takie jak zdrowy plan odżywiania i aktywność fizyczna. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, ile kalorii wyciąć, lub jak to zrobić bezpiecznie, może chcesz skonsultować się z zarejestrowanym dietetykiem.

O Anna Bajkowska 353 artykuły
Niewielu zna prawdziwą Anne Bajkowską ale przynajmniej odkryje, że jest zaskakująca i przekonująca. Oczywiście jest także realistyczna, chętna do współpracy i czuła, ale często jest lekko skażona nastawieniem do bycia równie destrukcyjnym. Jej zaskakująca natura jest jednak tym, za co ją lubią. Wiele razy przyjaciele liczą na to i jej życzliwość, kiedy potrzebują wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Lucy ma również wiele wad. Jej negatywna postawa i wrogość mogą sprawić, że rzeczy się nagrzewają nawet w najlepszych momentach. Na szczęście jej perswazyjna natura pomaga rozjaśnić ciosy i nastroje w razie potrzeby.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*