Najpopularniejsze diety odchudzające i margaryna

Najpopularniejsze diety odchudzające

Przeróżne diety odchudzające istnieją już od czasu zmiany światowego stylu życia, a tym samym zwiększenia potrzeby jedzenia, w tym przede wszystkim spożywania posiłków dla przyjemności. Dawno temu w czasach prehistorycznych, kiedy to nasi przodkowie całe dnie spędzali na zdobywaniu pokarmu, nie było problemu z odchudzaniem się. Wraz ze zmianą stylu życia ludzi nastąpiła znacząca potrzeba utrzymania zdrowo wyglądającej sylwetki. Każdy człowiek stara się dbać o swój wygląd zewnętrzny w różny sposób np. ładny ubiór, fryzura, itp. Niestety większość z ludzi nie zwraca uwagę na to, co je.
Na samo słowo dieta, każdy n nas ma przed sobą wizję katorżniczych wyrzeczeń ulubionych przyjemności przed długi okres czasu.

Jednak jak wiemy zdrowo i ładnie wyglądająca sylwetka nie jest wcale konsekwencją nic nie jedzenia. Odchudzanie to przede wszystkim długotrwały proces, który polega na zmniejszaniu wagi i masy ciała do stopnia, który nas zadowala. Długość trwania tego procesu zależy od różnych czynników, np. od stopnia zaawansowania nadwagi, otyłości, od czynnika wpływającego na pojawienie się nadwagi, od przyzwyczajeń – stylu życia i przyzwyczajeń dietetycznych. Walka z nadwagą i otyłością jest z pewnością bardzo żmudna i monotonna. Aby nasza sylwetka bardzo dobrze wyglądała, nie trzeba się głodzić, ani również nie trzeba jeść monotematycznie. Rozwiązanie jest bardzo łatwe ponieważ wystarczy po prostu spożywać posiłki w odpowiednich proporcjach, to znaczy w niezbyt dużych ilościach.
Lecz co jednak gdy ktoś mimo wszystko chce poddać się diecie odchudzającej? Jakie mamy diety do wyboru? Najbardziej popularne diety opisują nam magazyny kobiece, gazety o tematyce sportowej czy strony internetowe. Metody odchudzania i różnorodność diet zależy od nas i naszych potrzeb. Popularnymi dietami są m.in. dieta Atkinsa, która polega na spożywaniu jedynie tłuszczy i białka. Natomiast kategorycznie należy zrezygnować z węglowodanów. W diecie zakazane są: pieczywo, potrawy mączne, makarony i ziemniaki. Dieta ta nie może być stosowana dłużej niż rok. Inną popularną dietą jest stosowana przez trzynaście dni dieta Kopenhaska. Polega ona na odpowiednim sposobie jedzenia, który zmienia przemianę materii. Do jej optymalnych efektów potrzeba dokładnie trzynaście dni i długości jej trwania nie wolno zmieniać. Dwa lata po jej zastosowaniu będzie ona dawała nam bardzo dobre efekty, będzie zmniejszała nasze tendencje do tycia.
Jest to jedna z najbardziej rygorystycznych diet, które są obecnie proponowane. Kolejna to dieta Gersona -jest to taki sposób odżywiania, który polega na spożywaniu owoców, warzyw i piciu soków ze świeżych owoców. Właśnie taki sposób odżywiania umożliwia pozbyć się z organizmu toksyn oraz wszelkich zanieczyszczeń. Oczywiście rodzajów i typów proponowanych i stosowanych na całym świecie diet jest o wiele więcej. Jednak te wyżej zaproponowane są dietami odchudzającymi najpopularniejszymi. Równie znane są również diety uzależnione np. od grupy krwi, koloru oczu, czy nawet temperamentu.

Dodajesz ją tylko do ciasta?

To błąd! Na margarynie możesz też smażyć, dusić i gotować, użyć jej do robienia sosów i deserów. Ma mniej kalorii niż masło, a więcej witamin. Dieta z margaryna na pewno pomoże w uzyskaniu lepszych efektów. Dużo pracujesz, jadasz poza domem, w twojej lodówce pustki (skąd my to znamy)… Ułatwisz sobie życie, gromadząc parę podstawowych produktów: jaja, warzywa, ser i margarynę. Przygotowanie z nich pożywnej kolacji pójdzie ci jak z płatka. Zastępując masło margaryną, zjesz mniej “tłustych” kalorii, a więcej leczniczych kwasów tłuszczowych i witamin.

Musisz tylko wiedzieć, jaka do czego jest najlepsza. Najlepsza pod względem zdrowotnym jest miękka margaryna przeznaczona do smarowania pieczywa. Jej regularne jedzenie obniża poziom cholesterolu, oddalając widmo zawału serca i udaru mózgu. A przy tym, po wyjęciu z lodówki możesz ją natychmiast cienko rozsmarować na kromce. Margaryna z powodzeniem sprawdzi się też w zupie, sosie i deserze, na patelni i w piekarniku. W cieście spisze się o wiele lepiej od masła. Margaryna przeznaczona do pieczenia ma bowiem tak dobrany skład kwasów tłuszczowych, że jaja, cukier i mąka łączą się w jednolitą masę szybciej i dokładniej. Olej jest podstawą. To on decyduje o walorach i zastosowaniu margaryny w kuchni. Najcenniejsze dla zdrowia są oleje bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, tłoczone ze słonecznika, pszenicy, soi i kukurydzy. Margaryny z ich dodatkiem (np. Flora, Benecol) są najzdrowsze nieprzetworzone, czyli na kanapce.

Ale uwaga: pod wpływem pieczenia i smażenia zamieniają się z sympatycznego doktora Jekylla w demonicznego pana Hyde’a. Wysoka temperatura sprawia, że cenne kwasy tłuszczowe przekształcają się w wolne rodniki, które niszczą błony komórek i uszkadzają ich materiał genetyczny. Jeżeli zatem chcesz użyć margaryny do gotowania, smażenia albo pieczenia, wybierajwersje specjalnie do tego przeznaczone (np. Oma, Soryt). Są one zasobne woleje z nasion palmy i kokosa, z domieszką tłuszczu mlecznego. Dzięki temu ciasta mają jednolitą strukturę i nie straszą gorzkim smakiem, a smażone na margarynie produkty są mniej tłuste. Warto wiedzieć jak kupować i jak stosować margarynę. Otóż zachowasz wszelkie walory zdrowotne margaryny, gdy będziesz używać jej zgodnie z przeznaczeniem i przestrzeganiem kilku zasad: – sprawdzaj datę przydatności do spożycia, a po otwarciu zjedz w ciągu dwóch tygodni; – przechowuj ją w lodówce na najchłodniejszej półce; – dbaj, by do margaryny nie dostały się na nożu resztki dżemu lub wędlin, bo przyspiesza to bardzo procesy psucia.

Pamiętaj: dopóki dziecko nie ukończy dwóch lat, nie dawaj mu margaryny. Maluchy powinny jeść masło, bo zawarty w nim tłuszcz jest zbliżony składem do tłuszczu zawartego w mleku matki. Dieta margarynowa na pewno przy służy się osobą mającym kłopoty z sercem. Prowadząc zdrowy tryb życia na pewno winniśmy spożywać takie margaryny jak Flora, czy Benecol, gdyż to one pomagają w obniżeniu szkodliwego dla zdrowia cholesterolu. Jak widać margaryna oferuje wiele dla naszego zdrowia, dlaczego więc z tego nie korzystać?

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 445 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*