Nasz żywienie i nawyki żywieniowe

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Nasz żywienie

Zdrowy tryb życia wymaga od każdego człowieka samokontroli i przestrzegania z góry określonych zasad. Przede wszystkim nasze pożywienie powinno zawierać wszystkie niezbędne dla organizmu składniki odżywcze, które będą nie tylko źródłem energii ale także źródłem witamin potrzebnych zwłaszcza osobom będącym w okresie wzrostu. Składnikami odżywczymi, które jednocześnie są źródłem energii, są oczywiście węglowodany, tłuszcze jak i białka natomiast ich wartość energetyczna mierzona jest w kaloriach albo dżulach. Innymi składnikami odżywczymi są składniki mineralne, mikroelementy, witaminy, substancje włókniste , a dodatkowo woda. Zapewniając naszemu organizmowi wszystkie te wyżej wymienione składniki odżywcze w ilościach oczywiście odpowiadających indywidualnemu zapotrzebowaniu – uzależnionemu zazwyczaj od masy naszego ciała będziemy mieć pewność, że nasz organizm zachowa pełną sprawność , a dodatkowo odporność na czynniki chorobotwórcze.

Należy również pamiętać, że zarówno niedobór jak i nadmiar któregokolwiek ze składników może zaburzyć pracę naszego organizmu. Dla osób, które do tej pory nie przestrzegały wszystkich zasad racjonalnego żywienia z pomocą przyjdzie specjalna tabela żywienia, z którą niejednokrotnie możemy spotkać się w gabinetach lekarzy pierwszego kontaktu. Jest ona też dostępna w sieci a jej działanie pomocnicze polega na tym, że zawiera dokładne informacje na temat ile razy w tygodniu powinny być spożywane dane produkty aby nasz organizm odpowiednio oraz dodatkowo przede wszystkim zdrowo funkcjonował.

Jak dobrze wiadomo nie zawsze jesteśmy w stanie dostarczyć naszemu organizmowi wszelkich składników odżywczych zawartych w pożywieniu dlatego jeżeli w przygotowanym pokarmie nie ma któregoś elementu to warto wesprzeć się pomocą suplementów szeroko dostępnych na rynku farmaceutycznym. Warto również zwrócić uwagę na fakt iż nasz organizm ma zdolności tymczasowego magazynowania poszczególnych składników kiedy są mu dostarczane w zbyt dużych ilościach. W późniejszych okresach kiedy nie ma już tak dużego dostępu do substancji odżywczych może wykorzystać swoje zapasy zachowując w dodatku swoją naturalną równowagę. Istotnym pytaniem często zadawanym przez pacjentów jeśli chodzi o zdrowy tryb życia jest to czy żywność może zawierać szkodliwe substancje. Oczywiście zdarza się, że pożywieniu wręcz tym, które uważa się za czysto ekologiczne występują znikome ilości szkodliwych substancji, jednak z reguły cały skład powinien być wymieniony na opakowaniu produktu dlatego także możemy sami kontrolować co dostaje się do naszego organizmu. Faktem, który może nam przynieść ulgę , a ponadto spokój jest to iż w ostatnich latach świadomość ekologiczna praktycznie na całym świecie uległa pogłębieniu.

Nawyki żywieniowe o których trzeba zapomnieć

Wprowadzone zostały także nowe zasady dokładnie określające normy produkcji a pracodawcy coraz surowiej piętnują swój personel za niepodporządkowanie się do owych zasad. Oczywiście stale występują jeszcze takie substancje, które w sporadycznych wypadkach mogą powodować różnego rodzaju reakcje alergiczne do nich należą między innymi tartrazyna czy erytrozyna. Dlatego właśnie osoby, które są bardziej podatne na różnego rodzaju alergie a ich organizm ma słabszy układ odpornościowy powinny raczej unikać produktów zawierających składniki tego typu a ich zdrowy tryb życia będzie gwarantowany.

Aby myśleć o odchudzaniu, ale takim odchudzaniu, które ma przynieść stałe efekty musimy zmienić swoją dietę. Chodzi tu przede wszystkim o zrezygnowaniu ze starych nawyków żywieniowych, które tylko nam szkodzą. Nie tylko powodują tycie, ale również złe samopoczucie, niezdrowy wygląd cery, włosów i paznokci. Przede wszystkim musimy mieć mocne postanowienie, że chcemy coś w sobie zmienić. Następnie, żeby już nigdy nie kusiło, pewne produkty warto wyrzucić ze swojej spiżarni. A potem wybierzcie się na zakupy, aby zastąpić tamte produkty zdrowszymi odpowiednikami. Na początek pozbądźmy się całkowicie z naszej kuchni cukru. Początkowo trudno jest odstawić całkowicie cukier, kiedy wszystko zawsze się dosładzała.

Cukier

Warto powoli zmniejszać dawkę cukru, który nie przypadek jest nazywanybiałą śmiercią . W ten sposób, po pewnym czasie, uda nam się całkowicie wyeliminować cukier. Zawsze, kiedy nam go brakuje można zjeść owoce, które także zawierają bardzo dużo cukru.

Kolejną rzeczą będzie sól. Trudno całkowicie usunąć ją z diety, ale można ją zmniejszyć. Przyzwyczajamy się do coraz bardziej słonych posiłków, bo ciągle solimy więcej. A jak twierdzą naukowcy sól podwyższa ciśnienie krwi i zwiększa ryzyko zawałów. Dlatego warto chociaż ograniczyć i spróbować czasem zjeść np. pomidora bez soli. Należy również podjąć walkę z tłuszczami, których używamy do smażenia. Warto wyrzucić wszelkie smalce, tanie oleje, czy margaryny, które w łatwy sposób można zastąpić oliwą z oliwek, także z pestek winogron czy również olejem z ryżu. Nie używajmy tych tłuszczy jednak zbyt wiele. W Polsce dostępnych jest już tyle patelni, na których można smażyć bez tłuszczu. Krokiem naprzód byłoby zaprzestanie smażenia, można mięso zapiekać w specjalnych foliach, do tego przeznaczonych, w których nie trzeba używać żadnego tłuszczu. Najlepszym rozwiązaniem jest gotowanie na parze. W przygotowywanych produktach zostaje wtedy najwięcej wartości odżywczych.

Trzeba również zapomnieć o podjadaniu między posiłkami. Trzeba całkowicie zrezygnować ze słodyczy a też ze słonych przekąsek. Chipsy, prażynki czy paluszki nie posiadają żadnych potrzebnych nam wartości, a jedynie nasycają nas niebezpiecznymi tłuszczami. Jeśli mamy problem z podjadaniem trzeba mieć pod ręką owoce lub nasiona, orzechy. Całkowicie trzeba zrezygnować z fast-foodów. Produkty, które tam jemy dostarczają nam tylkopustych kalorii . To dlatego objadając się w takich miejscach po godzinie czujemy się z powrotem głodni. Należy także zrezygnować z alkoholu, który też zawiera puste kalorie a dodatkowe zatruwa nasz organizm. Nie trzeba całkowicie rezygnować z alkoholu, lampka czerwonego wina pozytywnie wpłynie na nasze trawienie. Tylko niech to będzie lampka wina a nie od razu cała butelka. Z piwa i mocniejszych alkoholi najlepiej całkowicie zrezygnować. Stosują się do tych kilku rad od razu poczujemy się lepiej. Oczywiście to nie sprawi, że schudniemy, ale na pewno będziemy zdrowsi. To jest dopiero początek drogi, która czeka nas przy odchudzaniu.

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 347 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*