Odkryj piękno pokarmów roślinnych dla zdrowego starzenia się

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Profesor Żywienia Klinicznego, Wydział Sportu i Nauk o Zdrowiu, Liverpool Hope University w skali globalnej, choroby sercowo-naczyniowe (CVD) i raku są główną przyczyną niepełnosprawności i śmierci w podeszłym wieku. Wraz ze wzrostem średniej długości życia, ważne jest, aby zrozumieć, jak czynniki stylu życia mogą pomóc zmniejszyć ryzyko przewlekłych chorób i utrzymania optymalnego stanu zdrowia. Więc jakie zmiany naszej diety i żywienia może pomóc poprawić naszą żywotność?

Starzenie się społeczeństwa

 W Europie, starzenie się jest jednym z największych wyzwań społecznych igospodarczych 21 wieku. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) przewiduje, że odsetek osób w wieku 65 lat wzrośnie z 14% w 2010 do 25% w 2050 roku, przy czym szczególnie szybki wzrost liczby ponad 80 lat. Ludzie są na ogół żyją dłużej, ale jakość życia w późniejszych latach mogą się znacznie różnić. . Niezależnie od grupy społeczno-ekonomiczne, zdrowie w podeszłym wieku należy poprawić, aby zmniejszyć ryzyko izolacji społecznej i biedy.

Owoce i warzywa dla zdrowia

W ostatnich latach, badacze naukowej oceniano w diecie, aby uniknąć ryzyka chorób układu krążenia i raka. Owoce i warzywa są wysoce zalecane, jako kluczowe składniki do utrzymania zdrowego serca. Coraz więcej badań naukowych wykazały, że spożywanie diety bogatej w wybranych produktów spożywczych, takich jak świeżych owoców i warzyw jest związane z mniejszą częstością występowania chorób serca, w tym choroby wieńcowej (CHD) i chorób sercowo-naczyniowych, udaru, raka i innych chorób przewlekłych. Odnotowane korzystny wpływ owoców i warzyw na zdrowie serca może być przypisany do wielu ich głosowania, w tym witaminy C i E, potasu i kwasu foliowego. Inne składniki, takie jak błonnik i karotenoidów (znaleziono w zielonych warzywach liściastych, pomidory i marchew) są zalecane jako jedne z najlepszych kandydatów do zdrowego serca. W ciągu ostatnich dziesięcioleci, naukowcy skupili swoją uwagę na polifenoli. Niektóre polifenole (substancje chemiczne występujące w owocach i warzywach) może mieć działanie przeciw-utleniacza w organizmie i zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak choroby serca i mózgu, a także niektórych nowotworów. Dzięki ich pozytywnych czynników, American Heart Association (AHA) zaleca zjadanie osiem lub więcej porcji różnych owoców i warzyw dziennie.  Jeśli nie lubisz owoców, wystarczy że będzie stosował odpowiednią kurację wspieracjącą Twój organizm.

orzechy i ryzyka CHD

 Ze względu na ich profilu żywieniowego oraz znanym wpływie na zdrowie serca (2), orzechy były pierwsze całe jedzenie, które dostali zdrowia roszczenie serce z US Food and Drug Administration. Badania sugerują, że większe spożycie nakrętka zmniejsza ryzyko choroby niedokrwiennej serca, ze względu na ich korzystny wpływ na profil lipidów (testy dla cholesterolu i triglicerydów we krwi) i innych parametrów pośrednich CHD. Nakrętki są gęste w różnych składników odżywczych (Tabela 1), a także, jeśli mają one wysoką zawartość tłuszczu (45-75% masy), są to przede wszystkim nienasycone, zdrowe tłuszcze. W przeciwieństwie do oczekiwań, ze względu na dużą gęstość energii nakrętką, dowodów z badań naukowych i sugerują, że ich regularne konsumowanie nie przyczynia się do otyłości lub zwiększać ryzyko rozwoju cukrzycy.

 
Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 441 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*