Schudnę bez odchudzania

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Schudnę bez odchudzania

Naprawdę, niewiele jest kobiet, które ominęła chęć odchudzania się. Moda lansowana przez celebrytów i media, stereotypy panujące w społeczeństwie – to wszystko sprawia, że nawet dziewczynki dbają już o odpowiednią wagę i wymiary. I chociaż tak wiele mówi się o zgubnych skutkach nierozsądnego odchudzania, mało kto na to zważa, kiedy w grę wchodzą zbędne kilogramy. Odpowiednia dieta to wcale nie ta, która szybko i łatwo pozwoli zmniejszyć masę ciała. To, przede wszystkim, zbilansowany jadłospis, dzięki któremu organizm otrzymuje wymaganą dawkę wszystkich składników odżywczych, których potrzebuje do prawidłowego rozwoju. Odchudzanie natomiast, bardzo często doprowadza do zaburzeń na tym tle.

Ogromna ilość ludzi rozpoczyna diety na własną rękę, sugerując się poradami w pismach i telewizji. Mało kto jednak wie, że takie działania bardziej mogą zaszkodzić, niż pomóc. Pomijając prawie stuprocentową pewność wystąpienia efektu jo-jo, warto wziąć pod uwagę szkodliwość dla zdrowia. Owszem, wiele jest diet leczniczych, zalecanym osobom o stwierdzonej otyłości. Mimo tego, nie powinniśmy stosować ich samodzielnie. Przykładowo, dieta Kwaśniewskiego wydaje się idealna, jeżeli nie potrafimy przestrzegać ograniczeń żywieniowych. Trzeba jednak pamiętać, że dawka cholesterolu, jaką dostarcza organizmowi, jest wręcz zabójcza dla osób o jego wysokim poziomie. Natomiast dieta south beach wniesie chaos do organizmu osób mieszkających w chłodniejszym klimacie. Nie wspominamy o wszelkich przeciwwskazaniach dotyczących stanu zdrowia osoby, która decyduje się na odchudzanie.

Jak zatem skutecznie i bezboleśnie doprowadzić ciało do takiego stanu, w jakim będziemy z niego w pełni zadowoleni? Jest kilka zasad, które na pewno nam w tym pomogą, dosłownie jeśli trochę to potrwa. Główną regułą jest postawienie sobie realnych wymagań. Nie może dążyć do zrzucenia 10 kilogramów w ciągu miesiąca, skoro dotychczas prowadziliśmy niezdrowy styl życia. Zmiany należy wprowadzać stopniowo. Na początku, spróbujmy uregulować ilość zjadanych dziennie posiłków. Zadbajmy o ich obfitość. Jak powszechnie wiadomo, podstawą jest śniadanie, więc o nie dbajmy najbardziej. Jedzmy regularnie, pięć posiłków na dobę, bez podjadania pomiędzy kolejnymi daniami. Próbujmy eliminować tłuste potrawy i słodycze. Do jadłospisu wprowadźmy jak najwięcej owoców i warzyw. Dobierajmy produkty bogate w błonnik i witaminy. Kiedy silna wola zawiedzie, nie poddawajmy się. Małe przewinienia nie są powodem, by się poddać. Dosłownie po całym grzesznym dniu, można wrócić do zdrowego odżywiania. Niestety, większość z nas, przekreśla wtedy całe tygodnie walki z wagą.

Skuteczne odchudzanie

To prawda, efektów nie zobaczymy natychmiast. Nie jest to żadna dieta-cud ani inna, podobna wspaniałość. Jeśli jednak dołączymy do tego codzienny ruch w postaci, która nam najbardziej odpowiada, otrzymamy przepis na zdrowy tryb życia, który pozwoli nam zachować dobrą formę do późnych lat życia, a przy okazji, wspomoże nasze samopoczucie, będąc zastrzykiem energii i radości życia.

Każda kobieta marzy o smukłej sylwetce. Mówi się, że jesteśmy w stanie wszystko zrobić, żeby pięknie wyglądać. Stąd powstają ciągle nowe diety i nie wiadomo, na którą się zdecydować. Nie chcemy, aby po kilkumiesięcznym odchudzaniu nastąpił efekt jo-jo i z wysiłku nici. Jak podkreślają wszyscy dietetycy najlepiej zmienić całą swoją dietę i już przy niej pozostać. Chodzi tu o zdrowe nawyki żywieniowe. Aby stale i skutecznie chudnąć należy zrezygnować albo ograniczyć produkty, które powodują tycie i odkładanie się niebezpiecznych tłuszczów w organizmie.

Trzeba całkowicie zrezygnować z posiłków typu fast- food, a słodycze ograniczyć do minimum. Jeśli chce nam się coś słodkiego, najlepiej sięgnąć po prawdziwą czekoladę z dużą zawartością kakao albo po suszone owoce, jak figi albo daktyle, która dostarczą nam wiele cukru. Drugą ważną zasadą jest regularne spożywanie posiłków. Nie możemy rezygnować ze śniadania, ani z żadnego innego z 5 posiłków. Każdy z posiłków jest niezmiernie ważny dla naszego organizmu: ma nam dostarczyć energii niezbędnej do wykonywanej przez nas pracy. Każdy z posiłków ma być zbilansowany i dostarczać odpowiednich składników odżywczych. Ta zasada głosi też, że żadnym z tych posiłków nie mamy się przejeść. Na końcu powinno się odczuwać lekki niedosyt. I co najważniejsze koniec z podjadaniem między posiłkami. Jeśli początkowo trudno nam opanować ten nawyk to dobrze mieć pod ręką orzechy albo suszone owoce. Stąd wynika trzecia zasada jedzenie zróżnicowanych pokarmów, dostarczających nam różnych witamin i składników odżywczych. Nie możemy się ograniczyć do jednego produktu, wiadome jest, że taka dieta nie potrwa zbyt długo i odzyskamy wszystkie kilogramy, które straciliśmy.

Jednocześnie w trakcie takiej diety będziemy ciągle zmęczeni i pozbawieni energii do życia. Stąd w naszych posiłkach powinny się znaleźć: warzywa, owoce (głównie rano, gdyż zawierają dużo cukru), mięso, ryby, nabiał, produkty zbożowe: ciemne pieczywo, płatki owsiane i tym podobne. Warto korzystać w przypadku owoców i warzyw z produktów sezonowych. Kolejną rzeczą, na którą musimy zwrócić uwagę jest liczba kalorii, którą dziennie spożywamy. Dla dorosłego człowieka wskazane dzienne spożycie (GDA) kalorii wynosi około 2 tyś kalorii. W diecie warto obniżyć ten wskaźnik do 1800 kalorii dziennie. Wymaga to od nas większego wysiłku, gdyż musimy na początku zapoznać się z tabelą kaloryczną.

Jednak tylko na początku będziemy musieli na nią patrzeć, gdyż szybko się tego nauczymy. Łatwiejszym rozwiązaniem jest udanie się do dietetyka, który ułoży nam zbilansowaną dietę. Skuteczne odchudzanie musi być połączone ze sportem. Uprawianie sportu może stać się przyjemnością. Wybierzmy dyscypliny, które lubimy i uprawiajmy je systematycznie. Do tego warto dołożyć poranne ćwiczenia (o poranku najlepiej spalamy kalorie i tłuszcz): rower, steper, elementy aerobicu albo inne przyjemne ćwiczenia. Warto zająć się joggingiem albo jeśli ktoś nie lubi biegać, szybkimi spacerami. Pamiętajcie zdrowa dieta + sport to nic innego jak pięknie wyglądająca sylwetka, o której marzy każda z nas.

O Marcin Turczyn 117 artykułów
Wiele można przypuszczać, kiedy po raz pierwszy widzisz Marcina Turczyn, ale przynajmniej jest wesoły i ciekawy. Oczywiście jest także punktualny, zaradny i uważny, ale jest też skażony i przyzwyczajony do przyzwyczajenia do głodu energii. Jego radość jest jednak tym, za co często go uwielbia. Wiele razy przyjaciele liczą na to i jego rozumną naturę, gdy tylko potrzebują dopingu. Nikt nie jest doskonały, a Marcin ma mnóstwo deszczowych dni. Jego żądza władzy i chytrość często podrażniają jego nastrój i powodują, że czuje się nieswojo. Na szczęście jego ciekawość jest zwykle po to, by złagodzić ciosy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*